Technické prekážky vzájomnej výmeny a interoperability vlakov, t. j. ich schopnosť pohybovať sa po akomkoľvek úseku siete európskych železníc, stále obmedzuje konkurencieschopnosť odvetvia železníc. V súčasnosti existuje v Európe viac ako 20 rôznych signalizačných systémov. Jednotlivé vnútroštátne siete majú zvyčajne vlastné systémy, ktorých výkonnosť (optimalizácia vzdialenosti medzi vlakmi, a teda aj kapacita tratí) a úroveň zabezpečenia sú veľmi rozmanité.
Ing. I. Komínka na tému ETCS – Praktické skúsenosti s projektovaním traťového úseku
Dokumenty na stiahnutie
Ďaľsie udalosti
Neustále napredujeme a rozvíjame práce na projektoch pre našich klientov. Zoznámte sa s poslednými aktualitami z našej spoločnosti.
-
Rozhovor - Keby sme sa o mosty lepšie starali, vydržia sto rokov.
Podľa minuloročnej správy (2022) Najvyššieho kontrolného úradu je viac ako 1 700 cestných mostov na Slovensku v havarijnom stave, niektoré dokonca po životnosti. "Keď počítame mosty aj na cestách druhej a tretej triedy plus lávky, tak ich máme až dvadsaťtisíc.
Viac o udalosti -
Na Slovensku sa po 50 rokoch postavil nový železničný tunel
Na Slovensku sa po 50 rokoch postavil nový železničný tunel. Dvojkoľajný tunel "Turecký vrch" sa nachádza na koridore "Modernizovanej železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100,50 - 159,100" pri Novom Meste nad Váhom.
Viac o udalosti -
Odborný článok Ing. Ondreja Podolca na tému Trendy v konštrukcii koľaje električkových tratí
Konštrukčné riešenie koľaje električkových tratí historicky prechádzalo, podobne ako v prípade železnice, rozličnými štádiami a vývojovými stupňami. Zásadnou odlišnosťou mestskej dráhy a klasickej železničnej trate je veľkosť nápravového tlaku, ktorý musí zvršok i spodok trate preniesť. Na tratiach ŽSR je zvislé statické zaťaženie na nápravu až 22,5 tony, zaťaženie mestských dráh je približne 11 až 12 ton. Hodnoty zaťaženia sú určujúce pre konštrukčnú skladbu komponentov trate.
Viac o udalosti